maanantai 13. kesäkuuta 2011

Kisaraportti Alastaro 11.-12.6.2011

Botnian kisan jäljiltä oli olkapää vielä kipeä eikä kestänyt ajamista, joten omalta osalta jäi Alastaron kilpailut ajamatta. Lähdin kuitenkin paikalle tukemaan kavereiden kilpailemista. Tiedä sitten oliko tukemisesta enemmän apua vai haittaa.

Suurimman osan ajasta vietin Tourusen ja Nurmen teltalla. Tero ajoi jokkiksessa kilpailun lähdössä hohoilusta huolimatta 11. Sijalle jatkaen sarjan kokonaispisteissä kolmannella sijalla. Onnittelut myös Nurmelle kauden ensimmäisestä palkintopallisijoituksesta Superbike B:ssä.

Kärki ajoi jokkiksessa taas kerran kovaa ja oma ajaminen olisi riittänyt korkeintaan kolmanteen sijaan. Paikanpäällä tuli jälleen kerran ihmeteltyä mihin ovat jokkiksen B kuskit jääneet. Karkoittaako samassa yhteydessä järjestettävät SM-kisat hitaammanpään kuljettajat vai missä on vika? Omasta mielestäni kilpailemaan kannattaa lähteä heti kun se alkaa kiinnostaa, oli vauhti mikä tahansa. Jos ajaa alle 1:40 Alastarossa on jo valmis pärjäämään B-lähdössä. Jos taas ei lähde mukaan, niin ei sinne tule kukaan muukaan koska vauhti näyttää tuloslistassa liian kovalta. Kilpaileminen monesti parantaa vauhtia sekuntikaupalla, joten jos vaan odottaa oman ennätyksensä parantamista ennen kilpailuja jää myös B-lähdön kisat kokematta.

Seuraava mahdollisuus kilpailemiseen olisi Kemoralla kuun vaihteessa. Kannattaa harkita jokkikseen osallistumista vauhdista riippumatta, ja jos ennätyksesi on Kemoralla alle 1:30, niin ei osallistumisen pitäisi ainakaan vauhdista olla kiinni. Oma osallistuminen on vielä osin epävarmaa olkapään ja kaluston vuoksi, mutta paikalla ollaan joka tapauksessa. Saa tulla juttelemaan ja kyselemään ajamisesta tai tekniikasta jos jokin askarruttaa tai muuten haluaa asioita ihmetellä.

Kun mieli tekisi ajamaan on kisojen seuraaminen sivusta todella tympeää. Botnian kisan jälkimainingeissa tuli laitettua molemmat mopot myyntiin. Kilpuri löysikin jo uuden kodin Kouvolasta. Vielä kun joku hakisi Bladen pois. Uusi kilpuri on jo hakusessa ja yritän päästä sillä kemoralle kisaamaan. Kemoralle osallistumisen lisäksi voisi tuloksellisena tavoitteena olla kaatopeikon hukkaaminen ja oman ennätyksen ajaminen uudella kalustolla. Kisassa olisi myös kiva ohittaa muutenkin kuin lähdössä.

Loppuun vielä kiitos järjestäjille, lippuhenkilöille ja avustajille kilpailuista sekä kuljettajille esiintymisestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti